24 gru 2015

[14] Cyberbully

Witam :)
Okres świąteczny trwa, a ja chciałabym złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia. Przede wszystkim zdrowia, spokoju, miłego czasu spędzonego z rodziną w szczęściu, należytego wypoczynku, smacznych potraw na wigilijnym stole, wymarzonych prezentów i po prostu wesołych świąt. Mam nadzieję, że spędzicie te dni w bardzo dobry i niezapomniany sposób. Co porabiacie w te święta? Jakie tradycje świąteczne panują w Waszych domach? Opowiadajcie, z chęcią poczytam. :) W dzisiejszej notce opowiem Wam o filmie pt. "Cyberbully"



Film ten opowiada historię siedemnastolatki o imieniu Taylor Hillridge. Dziewczyna z okazji swoich urodzin dostaje od mamy swój własny komputer. Nastolatka jest zadowolona z niezależności jaka płynie z korzystania z internetu. Po zarejestrowaniu się, za namową przyjaciółek, na popularnym w jej szkole portalu społecznościowym Taylor już wkrótce staje się ofiarą przemocy w internecie. Ludzie wyśmiewają dziewczynę i drwią z niej, a załamana nastolatka, nie wiedząc co robić, postanawia popełnić samobójstwo. Nie udaje jej się to jednak i trafia do szpitala. Niebawem na jaw wychodzi fakt, że Taylor z problemem nie jest sama, a ofiar przemocy internetowej jest mnóstwo. Matka Taylor, dowiadując się o całym problemie, postanawia stworzyć w szkole system, który ma na celu uchronić inne osoby przed podobnymi doświadczeniami.

Zacznę może od tego, że film ten porusza bardzo ważny temat. Przemoc internetowa jest tematem niestety ciągle aktualnym, a wciąż zbyt wiele osób pada ofiarami cyberprzestępców. Tego typu zachowania negatywnie wpływają na ofiarę, doprowadzają ją do złego stanu psychicznego, załamania. W końcu nikt nie lubi być poniżany, obrażany, wyśmiewany i dręczony. Wbrew pozorom to, co ktoś o nas powie, również w internecie, ma wpływ na nasze samopoczucie. Doskonale można to zauważyć przy okazji zapoznawania się z historią Taylor. Nastolatka chciała tylko, tak jak jej rówieśnicy, korzystać z internetu i popularnych portali społecznościowych, a że była słabszym i niezbyt lubianym ogniwem w szkolnej społeczności, po prostu padło na nią. Dziewczyna długo nie wiedziała kim jest jej prześladowca, a gdy prawda wychodzi na jaw widz doznaje niezłego szoku. Po obejrzeniu filmu długo nie mogłam uwierzyć w zakończenie, w moment ujawnienia się prześladowcy. Na początku nikt z oglądających na pewno nie podejrzewał tej osoby o coś tak okrutnego. Nie zdradzę oczywiście kto to jest, ale każdego, kto będzie ten film oglądać czeka niezłe zaskoczenie i mnóstwo emocji. Problem jest tutaj bardzo realnie ukazany, doskonale widać jak czuje się osoba pokrzywdzona. Sama miałam kiedyś styczność z osobą, która była ofiarą cyberprzestępców i mogę porównać zachowanie i samopoczucie tej osoby do Taylor. Między innymi na podstawie tego doświadczenia śmiało mogę stwierdzić, że owe dzieło jest realistyczne i jak najbardziej prawdziwe. Sama postać Taylor została bardzo dobrze zagrana, brawa dla aktorki, po której, szczerze mówiąc, nie spodziewałam się tak dobrej roli, pozytywnie mnie zaskoczyła.  Nie rozumiem osób, które doprowadzają innych do takiego stanu. Często takie osoby czują się w internecie bezkarne, zapominają o tym, że odpowiednie służby mogą ich z łatwością namierzyć, a konsekwencje ich czynu mogą być ogromne. Irytujące jest to, że mnóstwo ludzi nie myśli pisząc przykładowo głupi komentarz na facebooku. Ilu z nas zastanawia się, czy aby na pewno dla autora zdjęcia nie będzie to przykre? Ile razy komuś dogryzamy i wydaje nam się, że to nic takiego, drobny żart? Coś, co dla Ciebie jest żartem dla kogoś innego może być powodem do smutku, a nawet załamania. Dlatego uważam, że pisząc cokolwiek w internecie należy się dwa razy zastanowić przed opublikowaniem tego. Nawet ja pisząc tutaj teraz dla Was za każdym razem przed wypuszczeniem wpisu na światło dzienne czytam go dokładnie kilka razy i sprawdzam, czy aby na pewno wszystko jest w porządku. Powinniśmy zwracać uwagę na innych, to też są ludzie, też mają uczucia i też może im być źle. Mówię o tym, ponieważ chcę uświadamiać innych, chcę skłaniać do zastanowienia się nad sobą i nad zastanawianiem się również w przyszłości nad tym co się robi oraz nad tym jakie może mieć to konsekwencje. Cieszę się, że coraz więcej twórców filmowych interesuje się trudnymi tematami, problemami, które są aktualne, sytuacjami, które mają miejsce, pokazują ich przeróżne realia na podstawie historii wybranych bohaterów. Uważam, że każdy w miarę możliwości powinien poświęcić swój czas na ten film. Jest naprawdę bardzo dobry i śmiało mogę ocenić go mocnym 10/10.


Film można obejrzeć tutaj i tutaj.





Śledź mnie w internetach:

Do następnej ;)




43 komentarze:

  1. uwielbiam twojego bloga! ♥
    http://carepalaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten film !!
    Prowadzisz super bloga i w ogóle fajnie się go czyta. Oby tak dalej ci dobrze szło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy film, z chęcią w wolnej chwili obejrzę go.
    Zapraszam do mnie dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny film,na pewno w wolnej chwili obejrzę :D

    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten film jest mega!! Idealnie ukazuje problem przemocy w internecie, a aktorka się popisała, jak już wspominałaś! Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że film jest dobry, a aktorka świetnie sobie poradziła.
      Zdrowych, spokojnych i wesołych świąt :)

      Usuń
  6. Bardzo fajnie opisany film oraz dobre zdjęcia :D
    Wesołych Świąt

    http://kubatrenuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi. Zdrowych, spokojnych i radosnych świąt :)

      Usuń
  7. Z chęcią go sobie obejrzę nawet dzisiaj jak mi starczy czasu i goście potem pójdą już do domu :) Bardzo ciekawie opisujesz filmy, bardzo zachęcasz :) Może byś poleciła jakiś horror dla mnie? Zostaję tutaj na stałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto obejrzeć, podziel się potem wrażeniami :) Z horrorów osobiście polecam Obecność, The Ring, Carrie, Paranormal Activity, Sinister 1 i 2, Egzorcysta, Kronika Opętania, no i serial - American Horror Story, o którym nawet pisałam. Miłego seansu! Bardzo dziękuję za komentarz, miło mi :)

      Usuń
  8. Nigdy nie słyszałam o tym filmie, ale po przeczytaniu opisu i obejrzeniu zdjęć muszę stwierdzić, że bardzo mnie on zaciekawił i trafia na listę filmów do obejrzenia! ;)

    Pozdrawiam
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto obejrzeć, podziel się później wrażeniami :)

      Usuń
  9. Nigdy nie ogladąłam tego filmu, ale musze obejrzeć :)
    http://paaullina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawił mnie :) Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam. Trzeba będzie obejrzeć :D

    Natchniona Słowami - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto obejrzeć, podziel się później wrażeniami :)

      Usuń
  11. Wow
    Nawet nie wiedziałam, że jest taki film!
    Dzięki tobie na pewno go obejrzę
    I zajrzyj do mnie
    www.justfunnygirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz i teraz już wiesz, polecam bo warto obejrzeć :)
      Wpadnę na pewno!

      Usuń
  12. Ten film jest genialny, uwielbiam go. Podoba mi się Twój sposób pisania recenzji, piszesz bardzo interesująco, masz bogaty język, no i widać, że dużo czytasz. Super! Będę tu zaglądać na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna recenzja, na pewno obejrzę film :) WESOŁYCH ŚWIĄT! http://jowitajonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaraz również sobie obejrzę filmy, zaciekawiłas mnie :) Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już po świętach więc pozostaje mi życzyć szczęśliwego nowego roku :)

      Usuń
  15. obserwuje :)

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ładnie piszesz, ale ciężko mi się czyta taki długi tekst, lecisz po nim.
    podoba mi się wygląd bloga.
    zdjęcia też są okej.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcę żeby posty miały mało tekstu bo wyglądają wtedy trochę..beznadziejnie, a zwłaszcza, że mam zazwyczaj dużo do powiedzenia na temat danego dzieła. Dzięki za komentarz, pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Film zapowiada się być ciekawy :) W wolnym czasie na pewno obejrzę ;)

    olivia-and-zuzia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super recenzja, chętnie obejrzę C:

    Obserwuję ♥
    wankostories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. jejku uwielbiam ten film polecam jeszcze Cyberbully chyba z 2014 roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z 2015, widziałam ten film i był całkiem okej, ale ten zdecydowanie lepszy :)

      Usuń
  20. nie oglądałam jeszcze ale czas obejrzeć :P
    http://flvcko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz widzę ten tytuł na oczy. ;)
    Szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam, Alicja
    z http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Opisujesz same dobre filmy koleżanko, dobry gust, szanuję :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Z początku, widząc miniaturkę posta, spodziewałam się lekkiej komedii, czegoś na odskocznie. (Na szczęście) Chyba się jednak myliłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet za bardzo komedii nie oglądam :) Ten film raczej nic wspólnego z komedią nie ma, ale warto obejrzeć.

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Liczę, że wpadniesz tutaj znowu. Do zobaczenia!