8 sty 2016

[16] Wyzwania czytelnicze 2016.

Cześć :)
Dzisiejszy post będzie nieco inny niż zazwyczaj, ponieważ nie opowiem o żadnej książce, filmie czy serialu, ale też absolutnie nie odbiegnę od tematyki bloga. W internecie wraz z nowym rokiem pojawiło się mnóstwo nowych wyzwań dla miłośników czytania. Wiem, że mojego bloga odwiedza sporo osób uwielbiających czytanie, które być może będą zainteresowane którymś wyzwaniem. Postanowiłam więc zebrać wszystkie napotkane wyzwania w jednym poście.


Od razu mówię, że te wyzwania nie oznaczają, że koniecznie trzeba czytać tylko dla wypełnienia ich. One są takim dodatkiem, urozmaiceniem, dla niektórych może i sposobem na odkrycie czegoś nowego lub sięgnięcie po tematycznie inną książkę niż zazwyczaj. Czytanie ma być przyjemnością, a nie przymusem, więc jeśli odczuwasz te wyzwania jako przymus zamknij ten post i nie czytaj go dalej. 

Pierwsze z wyzwań, które jest bardzo ogólne, ale ciekawe - przeczytaj 52 książki w 2016 roku. Rok ma 52 tygodnie, więc wychodzi jedna książka tygodniowo. To wyzwanie jest powtarzane już któryś rok z kolei i moim zdaniem jest dość fajne. Liczą się dowolne książki, nieważna jest tematyka, ilość stron, format, nieważne czy to szkolny podręcznik, bajka dla dzieci czy cokolwiek innego. No i oczywiście liczby większe niż 52 są mile widziane. Dla jednego 52 to mniej niż połowa tego, co zazwyczaj czyta, ale dla drugiego to może być prawdziwe wyzwanie. Generalnie chodzi o to, żeby czytać, dla siebie, dla przyjemności, rozwijać się.
Zapraszam więc, dołączajcie do tysięcy osób w wydarzeniu na facebooku:

A tutaj obrazowe wyzwania, część po angielsku, mam nadzieję, że to nie problem :)


Zostawiam to Wam do dyspozycji, możecie z tym zrobić co tylko chcecie. Ja na przykład przepisałam najciekawsze punkty z tych wyzwań i utworzyłam moje własne wyzwanie. 
Bierzecie udział w jakimś wyzwaniu? Co sądzicie o tego typu wyzwaniach? 

Następnym razem obiecuję post taki jak zazwyczaj : ) 
Nie zapomnij polubić fanpage świata książek, filmów i seriali na facebooku:
Dzięki! :)

Do kolejnej :) 






35 komentarzy:

  1. Szczerze to aż taką fanką czytania nie jestem :D Czytam tylko to na co znajdę czas i to co naprawdę mnie zainteresuje... yhm... zobaczymy... zobaczymy
    ~Muff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że w ogóle czytasz, no i to wiadome, że zazwyczaj sięgamy po to, co nas interesuje ;)

      Usuń
  2. :) ja biorę udział w 4 wyzwaniach mam nadzieje że dam radę pozdrawiam http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie brałam udziału w żadnym wyzwaniu, ale mogłoby być ciekawie, może i ja spróbuję :D
    Natchniona Słowami - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm..ciekawy pomysł :D Aż może wezmę udział w jednym wyzwaniu :D
    Obserwuję ;)
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega Ci dziękuje za te wyzwania bo szukałem jakiś fajnych i znalazłem ! :3 Oczywiście wezmę udział ;p Obs poleciał ;)
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja gustuję bardziej w romansach , czasem lecz bardzo rzadko zdarzy się że przeczytam książkę inną gatunkowo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto spróbować sięgnąć po coś całkiem innego? Kto wie, a może akurat się wciągniesz :)

      Usuń
  7. Biorę udział w przeczytam 52 książki i tym ostatnim wyzwaniu, jak na razie przeczytałam już pierwszą książke i zaliczyłam jeden punkt wyzwania ;3
    A Tobie jak idzie? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeczytałam już dwie książki, jestem w trakcie czytania trzeciej, a zaliczyłam dwa punkty mojego własnego wyzwania, które ma ich w sumie 29.
      Powodzenia :)

      Usuń
  8. Ktoś musi naprawdę kochać czytać, aby się takich wyzwań podjąć :) fajny post.

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Autorko, witaj.
    Nazywam się Asia, mam 23 lata i z góry przepraszam, że piszę korzystając z opcji anonimowej, ale musiałam z pewnych prywatnych powodów usunąć moje konto w witrynie google, nie mniej jednak mam ogromną nadzieję, że to zrozumiesz. Około godzinę temu przeglądając facebooka trafiłam na pewną grupę blogerską, na której wrzuciłaś link do swojego bloga wraz z krótkim, ale, potwierdzam, bardzo zachęcającym opisem. Jestem maniaczką kina i literatury tak jak i ty i postanowiłam wejść tutaj i zacząć lekturę od początku. Przewinęłam więc dzielnie do Twojego pierwszego wpisu, przeczytałam, potem kolejny, kolejny, kolejny i...super! Bardzo wciągnął mnie Twój blog, piszesz dojrzale, masz niezwykle bogaty język i umiejętność wypowiadania się, a z tego co widziałam po Twoim profilu na portalu facebook wnioskuję, że jesteś osobą młodziutką. Podziwiam Cię za Twoją niesamowitą dojrzałość w tym wieku, mało kto potrafi się tak wypowiadać, ba, mało kto w ogóle czyta książki. Cieszę się, że istnieją tacy ludzie, że jest wciąż nadzieja. Skończyłam właśnie lekturę Twego bloga i stwierdziłam jednoznacznie, że muszę poświęcić te kilka minut na napisanie Ci tego, bo chcę, abyś wiedziała o tym i znała swoją wartość i koniecznie pisała tego bloga dalej. Wiedz, że na pewno będę tutaj zaglądać i być z postami na bieżąco, na pewno też co jakiś czas dorzucę w komentarzach swoje dwa słowa. Jestem pozytywnie zaskoczona i oby było więcej takich blogerów. Części opisywanych przez Ciebie dzieł nie znam, ale zapisałam je na liście i planuję się z nimi zapoznać, a później zostawię tu u Ciebie opinię, obiecuję podzielić się wrażeniami. Powodzenia i koniecznie nie przestawaj pisać!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie!
    Asia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc popłakałam się kiedy to przeczytałam...
      Czytam w internecie dużo komplementów, ale nigdy jeszcze aż tak rozbudowanej wypowiedzi na temat mojego bloga nie czytałam. Nawet nie wiem, co powiedzieć...chyba po prostu dziękuję, bardzo bardzo dziękuję, daje mi to mnóstwo niesamowitej satysfakcji, a jak motywuje. Dziękuję, naprawdę dziękuję, pozdrawiam! :)

      Usuń
  10. Świetny pomysł i bardzo ciekawe wyzwania :)

    http://neverstopdreaminggg.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny blog! Przypomniały mi się czasy jak sama dużo czytałam.. teraz niestety brak czasu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne wyzwania i duża ilość przeczytania książek w 2016 , ja będę się starać przeczytać 50 książek i chętnie obserwuje ! i będę zaglądać częściej !!
    http://patrycja-okroj.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w czytaniu życzę, to świetna sprawa :)

      Usuń
  13. dość sporo tego. ja kiedyś dużo czytałam, ale teraz brak czasu zrobił swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja niestety też mam nie tak dużo czasu, więc często czytam po nocach i tak dalej ;)

      Usuń
  14. Ja również lubię czytać, ale w moim wypadku to nie takie proste. Muszę mieć natchnienie i ochotę, a książki muszą, że tak powiem do mnie "przemówić".
    Ciekawe wyzwania, pozdrawiam i zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wolę oglądać filmy ale ciekawa pasja ;)
    http://littlesandrapl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja biorę udział w całkiem innym wyzwaniu!

    merows.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie jestem pewna czy chcę brać udział w wyzwaniu, w poprzednim roku obeszło się bez i niewiele straciłam.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na małe rozdanie :)
    mojeksiazki-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrzeba wyzwań żeby czytać, ale no zawsze jakieś urozmaicenie :)

      Usuń
  18. Bardzo ciekawe wyzwania ;3
    Obserwuję! ;*
    Powodzenia w dalszym blogowaniu! ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja czytam od jakiegoś czasu wcześniej jakioś mnie nie ciągnęło a teraz czytam wszystkie książki jakie wpadną mi w rękę szczególnie fantazy! Powodzenia w czytelniczym wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantasy jest super, też lubię :) I dziękuję, myślę, że mi się uda :)

      Usuń
  20. Ja bardzo dużo czytam, ale nie biorę udziału w wyzwaniach, jedyne wyzwanie to 52 książki w rok, jestem ciekawa ile dokładnie przeczytam :D
    http://tornadomysli.blogspot.com
    Ps. Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Liczę, że wpadniesz tutaj znowu. Do zobaczenia!